.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

بنزین 3000تومان و سایر حاملهای انرژی ثابت بماند

بنزین 3000تومان و سایر حاملهای انرژی ثابت بماند
 
ترابر نیوز: قیمت بنزین به 3000 تومان افزایش یابد 400 الی 500لیتر بنزین در ماه در اختیار همه رانندگان فعالی در حمل و نقل عمومی قرار گیرد. قیمت سایر حامل های انرژی حداقل تا 2 سال ثابت بماند اجازه افزایش قیمت قطعات خودرو داده نشود و تورم با استفاده از ابزار ارز و تعرفه و حمایت از تولید داخل(با تیراژ بالا) کنترل شود
  

ترابر نیوز:

ترافیک و عوارض ناشی از آن فشار های روحی و روانی و جسمی سنگینی بر مردم ایران خصوصا ساکنین شهر های بزرگ و تهران وارد می کند. از نگاه واقع بینانه ترافیک و عوارض ناشی از آن یکی از بزرگترین مشکلات کشور ایران است که متاسفانه مسئولین به آن عادت کرده و این بیماری جانکاه را به عنوان بخشی از زندگی مردم پذیرفته اند. ترافیک تصادف فشار های سنگین عصبی ناشی از رانندگی در ترافیک، آلودگی شدید هوا و بیماری ها و معضلات زیاد ناشی از آن و ده ها مشکل دیگر زندگی در شهر های بزرگ را سخت نموده کودکان زنان و مردان ما به سبب این معضل جانکاه به انواع بیماری های لاعلاج و پر هزینه گرفتار شده و می شوند و اما مسئولین نظاره گر این وضعیت تاسف بار هستند و اقدام ریشه ای انجام نمی دهند

حل مشکل ترافیک زمانی محقق می شود که قیمت بنزین واقعی شود اما نه به شیوه غیر منطقی احمدی نژادی که مردم هم چماق را خوردند و هم پیاز را

افزایش هم زمان قیمت حامل های انرژی و به دنبال آن تورم لجام گسیخته بدترین شیوه برای واقعی کردن قیمت حامل های انرژی است. ما باید قیمت بنزین را که اصلی ترین حامل انرژی در اختیار عموم مردم و ریشه بسیاری از معضلات است را افزایش دهیم و به قیمت جهانی نزدیک نماییم اما اجازه افزایش قیمت آب برق گاز و گازوئیل و نفت سفید را ندهیم اجازه افزایش تورم را ندهیم اجازه افزایش قیمت قطعات خودرو را ندهیم از قطعه سازان حمایت کنیم که به فکر صادرات و تنوع تولیدات باشند و بعضا در هم ادغام شوند  بنزین مورد نیاز با قیمت  لیتری 400 تومان در اختیار خودرو های فعال در حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی های خطی و رانندگان فعال در تاکسی تلفنی ها قرا گیرد

بدین ترتیب می توان به چند هدف بزرگ دست یافت

در آمد دولت از بابت فروش بنزین به 5 برابر افزایش می یابد، ترافیک به شدت کاهش می یابد و آلودگی هوا و بسیاری از مشکلات بصورت ریشه ای حل خواهند شد. البته دولت باید توسط مجلس مکلف شود که بخشی از درآمد حاصله را به سرعت صرف خرید واگن های مورد نیاز مترو توسعه سریع خطوط مترو خرید اتوبوس های جدید و توسعه شبکه ریلی نماید. از همه ابزار های ممکن خصوصا ابزار های الکترونیکی برای کاهش سفر های ضروری استفاده نماید و بخش دولتی وخدمات عمومی را مکلف کند که تا جایی که ممکن است خدمات بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور افراد انجام شود.

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 9:18 ] [ عرفان ]

[ ]

رقاصه‌های ولیعهد محمدحسن میرزای قاجار+تصویر

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 9:16 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس/ نهر علقمه

کربلا نهر علقمه زیر مزار حضرت ابا الفضل العباس، قمر بنی هاشم(ع)

 

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 14:33 ] [ عرفان ]

[ ]

رقص و پایکوبی شبکه من و تو در عزای امام حسین علیه السلام +عکس

 

 
رقص و پایکوبی شبکه من و تو در عزای امام حسین علیه السلام +عکس
 
 
 

شبکه من و تو که از ابتدای کار خود، احترام به همه عقائد و تفکرات را به دروغ شعار خود قرار داده بود در اصل مناسبت های مذهبی مردم ایران را نشانه می گرفت و همچنان به دنبال ترویج آیین ضاله بهائیت است.

 

به گزارش خبرنو به نقل از دیلی اکسپرس؛ عزاداری بر سیدالشهداء (ع) و بر سوگ نشستن برای آن حضرت این روزها بین المللی شده و دیگر دین و یا آیین خاصی را نمی شناسد. بیشتر مردم در سراسر جهان و با ادیان مختلف در سوگ آن حضرت می نشینند و به وجود مقدس حضرتش ادای احترام می کنند.


کشور عزیزمان ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و با آغاز ماه محرم یکپارچه سیاه پوش گردیده است و تقریبا تمام مردم ایران از مسلمان گرفته تا اقلیت های مذهبی در حال و هوای عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) می باشند.


شبکه لندن نشین من و تو که مدعی احترام به مخاطبین خود می باشد با شروع ایام محرم، توهین به این ایام مقدس را در دستور کار خود قرار داد و با پخش برنامه هایی سراسر ابتذال و بی بند و باری به پایکوبی و شادی در این ایام پرداخت.


شبکه من و تو که از ابتدای کار خود، احترام به همه عقائد و تفکرات را به دروغ شعار خود قرار داده بود در اصل مناسبت های مذهبی مردم ایران را نشانه می گرفت و همچنان به دنبال ترویج آیین ضاله بهائیت است.


تضاد در گفتار و رفتار من و تو به گونه ای می باشد که این شبکه در مدت فعالیتش به تبلیغ و معرفی تمامی مراسم ها و عقائد غربی از جمله آیین یهودیت، بهائیت، جشن هالووین، ازدواج همجنس گرایان، فستیوال آب جو در لندن و ... پرداخته است؛ اما در این مدت زمانی که نوبت به عقائد مردم ایران می رسید، این شبکه انگلیسی نه تنها با مردم ایران همصدا نشد بلکه عقائد و احساسات آنان را با پخش برنامه هایی مبتذل مثل "زیباترین دختر جهان" مورد اهانت قرار داد.


شبکه من و تو که قبح شکنی این ایام را در دستور کار قرار داده است با شروع ایام عزاداری امام حسین علیه السلام این روزها در فضای مجازی نیز به تبلیغ کنسرت شاهین نجفی و محسن نامجو پرداخته است. افرادی که رذالت خود را با توهین به اهل بیت علیهم السلام به مردم ایران ثابت کرده اند.


ناگفته نماند که مردم شریف ایران در حوادث سال 88 و در پاسخ به رقص و پایکوبی عده ای در روز عاشورا و خلق حماسه نهم دی نشان داده اند که کسی نمی تواند به سید و سالار شهیدان توهین نماید و آنان نظاره گر باشند.

[ دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:11 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس جالب از هیات روسی در ژنو

[ دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:10 ] [ عرفان ]

[ ]

خواستگار ناکام دختر مورد علاقه‌اش را آتش زد

کارآگاهان پسری را که در پی دریافت جواب رد به خواستگاریش، دختر مورد علاقه‌اش را ربوده و آتش زده بود، دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا،اعضای خانواده‌ای در ۲۷ مهرماه امسال با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی اعلام کردند که دختر آنها پس از ربوده شدن، توسط جوانی که از وی درخواست ازدواج کرده اما با پاسخ منفی از سوی دخترشان روبرو شده مورد حریق عمدی قرار گرفته و در حال حاضر نیز در بیمارستان بستری است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی و شروع به ارتکاب جنایت، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به بیمارستان محل بستری شدن مصدوم پرونده (شاکی اصلی پرونده) به تحقیق از وی پرداختند.
شاکیه متولد ۱۳۵۸ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به قصد خرید از خانه خارج شده بودم که ناگهان جوانی که از من درخواست ازدواج کرده و من به وی جواب منفی داده بودم، با یک پراید نقره‌ای و تهدید چاقو مرا به زور سوار ماشین کرد و پس از بردنم به خانه‌ای در محدوده میدان نبوت، اقدام به بستن دست و پایم و در ادامه به آتش کشیدنم کرد.
شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از دقایقی سوختن داخل آتش و در حالی که خواستگار سابقم در طول این مدت در مقابلم ایستاده و دیوانه‌وار می‌خندید، وی مرا به بیمارستان منتقل و از آنجا متواری شد که بلافاصله از آنجا با خانواده‌ام تماس گرفتند و موضوع را به آنها اطلاع دادند که آنها نیز بلافاصله به تهران و بیمارستان مراجعه کردند.
کارآگاهان اداره یازدهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده، به عنوان مشاور در بنگاهی واقع در منطقه نارمک مشغول به کار بوده و آشنایی وی با شاکیه نیز از طریق مراجعه شاکیه به بنگاه محل کار وی بوجود آمده است. بدین صورت که شاکیه پس از پذیرش در دانشگاه و برای اجاره یک واحد سوئیت دانشجویی در نزدیکی دانشگاه محل تحصیل خود، به بنگاه محل کار متهم به نام فرشید متولد ۱۳۶۹ مراجعه و از آن زمان نیز فرشید پس از مدتی با اطلاعات بدست آمده از محل سکونت و شماره تماس شاکیه به او مراجعه و درخواست ازدواج خود را مطرح می‌کند که با پاسخ منفی از سوی شاکیه روبرو می‌شود.
با توجه به اطلاعات بدست آمده از هویت متهم، کارآگاهان اداره یازدهم قبل از هرگونه اطلاع فرشید از موضوع شکایت مطرح شده از سوی شاکیه اقدام به شناسایی بنگاه و محل سکونت وی در محدوده میدان نبوت کرده و وی را در ۲۸ مهرماه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهم پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه ارتکاب آدم‌ربایی و آتش‌زدن شاکیه شده اما در ادامه و پس از ترخیص شاکیه از بیمارستان و انجام مواجهه حضوری به ناچار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از این اقدام را اینگونه بیان کرد: این کار را به این علت انجام دادم تا خانم … ( شاکیه ) مجبور شود تنها با من ازدواج کند.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم و به دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای امور جنایی تهران، متهم با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفته است.

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:4 ] [ عرفان ]

[ ]

عکسی فوق العاده جالب از بهنوش بختیاری

جامعه خبری تحلیلی نیاوران نیوز:

عکسی فوق العاده جالب و منتشر نشده از کودکی بهنوش بختیاری

 

بهنوش بختیاری

   

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:53 ] [ عرفان ]

[ ]

خودروی‌جدید90میلیونی سعیدمرتضوی+عکس

سعید مرتضوی با خودروی 90 میلیونی و پلاک رند به دادسرای کارکنان دولت رفت.

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:52 ] [ عرفان ]

[ ]

حضور دختر جوان بی حجاب در میان نظامیان ایران +عکس

عباس عطار که عمده شهرت خود را مدیون عکاسی مستند در موقعیت‌های خاص سیاسی و اجتماعی است در تصویر زیر که مربوط به سال 1357و دوران انقلاب اسلامی می باشد زنی جوان بی حجابی را به نمایش گذاشته که از میان سربازانی که برای اجرای فرمانِ حکومت نظامی به خیابان‌ها آمده‌اند می‌گذرد.

 

 

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:47 ] [ عرفان ]

[ ]

پیشنهاد جدید آمریکا برای کاهش تحریم ایران

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد دولت اوباما آماده است در ازای متوقف ساختن یا معکوس کردن روند بخش هایی از برنامه هسته ای ایران، تحریم های این کشور را کاهش دهد.

 به گزارش ملیت به نقل از عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز، این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود افزود که تعلیق 6 ماهه برنامه هسته ای ایران می تواند به مذاکرات هسته ای این فرصت را بدهد که به یک توافق و مصالحه بینجامد.

 
این مقام آمریکایی افزود: آنچه که ما در برهه کنونی به دنبال آن هستیم یک گام عملی ایران و یک تفاهم اولیه و مقدماتی برای متوقف کردن سرعت بخش هایی از برنامه هسته ای ایران است بر خلاف روند 10 سال گذشته است.
 
یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته است هدف این کشور از مذاکرات هسته ای با ایران یافتن راههایی برای افزودن وقت بیشتر بر ساعت برنامه هسته ای ایران است.
 
این مقام آمریکایی جزییات بیشتری از گام های مورد انتظار آمریکا برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها ارایه نکرده است. همچنین این مقام آمریکایی بخش های مورد نظر کاهش تحریم ها را تشریح نکرده است اما گفته است تحریم های برگشت پذیر و موقت می تواند در ازای برداشتن نخستین گام عملی ایران متوقف شوند.
 
مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کرده اند تا زمان رسیدن به یک توافق جامع با ایران، تحریم های بانکی و نفتی علیه ایران پا برجا خواهند بود.
 
مذاکرات هسته ای دور دوم بین ایران و اعضای گروه 1+5 قرار است امروز و فردا با حضور مقامات دو طرف در شهر ژنو سوییس برگزار شود.
 
دولت حسن روحانی اعلام کرده است حاضر است گام هایی در جهت شفاف سازی بیشتر در برنامه هسته ای ایران بردارد؛ در عین حال دولت تدبیر وامید با ظالمانه اعلام کردن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان خواستار لغو یا دستکم کاهش این تحریم ها شده است.

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:46 ] [ عرفان ]

[ ]

تجربة ثبت تعزیه در ایران درگفت وگو با دکتر پیتر چلکووسکی

تجربة ثبت تعزیه در ایران درگفت وگو با دکتر پیتر چلکووسکی

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)

شما چگونه به تعزیة‌ علاقه‌مند شدید؟
من در سال 1960م. حدوداً پنجاه سال قبل برای تحصیل در زمینة فرهنگ و ادبیات ایرانی به ایران آمدم. در همان سفر به تعزیه علاقه‌مند شدم. قبل از اینکه به ایران بیایم در لندن/انگلستان و کراکوف/لهستان تحصیل کرده‌ بودم. در لهستان در دانشگاه جگلونیان (Jagellonian) مطالعات خاورمیانه و در آکادمی هنرهای نمایشی (Dramatic Arts Academy) هنرهای نمایشی می‌خواندم. علاقه‌ام به هنرهای نمایشی طبیعتاً هنگامی که در ایران بودم، مرا به هنرهای نمایشی کشاند. اولین تعزیه‌ای که دیدم در روستایی کوچک نزدیک لولمان در استان گیلان بود(2). اولین تجربة تماشای تعزیه، برای من وابسته به تجربه‌ای بود که در سال 1945م. مدت کوتاهی بعد از جنگ جهانی دوم داشتم. آن زمان دوازده ساله بودم و مادرم مرا به تئاتری عالی در شهر کراکوف برده بود. آن تئاتر مجلل ساختار قرن نوزدهمی داشت و شامل چهار داستان بود. روبروی صحنة تئاتر سه پرده قرار داشت. پرده اول آتش را نشان می‌داد، دومی نقاشی‌هایی با مضامین تمثیلی از یونان باستان بر روی خود داشت و سومی پردة اصلی بود. وقتی پرده‌ها بالا رفتند و تئاتر تاریک شد و صحنة روشن گشت، من تقریباً از هیجان غش‌ کردم. لازم به ذکر است که در دوران جنگ جهانی دوم آلمان‌های نازی همة نهادهای فرهنگی لهستان از جمله تئاترها را تعطیل کرده بودند. هنگامی که اولین بار تعزیه را در گیلان دیدم، همان احساسی که ذکر کردم را داشتم. از آن پس تلاش کردم تا دربارة تعزیه بیشتر بدانم. در دوران تحصیلم در لندن در دانشگاه مطالعات شرقی و آفریقایی (سواز) خود را با اسلام شیعی و مناسک و باورهای عامة شیعیان آشنا نمودم. هنگامی که تعزیه را شناختم، این دانش نظری به واقعیت پیوست.
من شانس این را داشتم تا با یک خانوادة تعزیه‌خوان آشنا شوم که نام فامیلشان سالاری بود. هر یک از اعضای این خانواده در اجرای تعزیه نقشی را بر عهده داشت. آنها تعزیه‌خوان حرفه‌ای بودند، اما تعزیه‌خوانی ممر معیشت آنها نبود. زمانی که من با آنها ارتباط داشتم، اجرای تعزیه در شهرهای بزرگ و حتی کوچک مجاز نبود. من در کنار تحقیقاتم، به عنوان یک داوطلب در یک سازمان خیریة آمریکایی به نام (CARE) نیز فعالیت می‌کردم. ما برنامه‌ای برای ارائة وعده‌های غذایی به مدارس سراسر ایران داشتیم که هدفش اهدای تکه‌ای نان و یک فنجان شیر به هر کودک و هر روز در ساعتی خاص بود. از آنجا که می‌باید با این سازمان در ایران سفر می‌کردم، شهرهای کوچک و روستاهای زیادی را در ایران دیدم. هر جا که می‌رفتم سراغ تعزیه و آیین‌های محرم را می‌گرفتم.
در نیمة قرن نوزدهم یک دیپلمات و دانشمند لهستانی به نام الکساندر خودزکو (Alexander Chodzko) عاشق تعزیه شد، کلسسیونی از تعزیه‌نامه‌ها فراهم آورد و آن را به موزة ملی (Bibliotheque Nationale) پاریس هدیه کرد. بنابر این من دومین لهستانی بودم که عاشق تعزیة (نمایش مصائب شیعی) شدم.

چه چیز در تعزیه برای شما جالب بود؟
تئاتر  اروپایی تا قرن نوزدهم میلادی نوعی بی‌فاصلگی بین بازیگران و بینندگان داشت. بعد از آن صحنه و بینندگان به تدریج از هم فاصله گرفتند. تعزیه به عنوان نمایشی که به صورت مدور اجرا می‌شود، هنوز آن بی‌فاصلگی و رابطة نزدیک میان بازیگران و بینندگان را در خود حفظ کرده است. تعزیه از آنجا که بخشی از مراسم محرم است، هم بینندگان و هم بازیگران در این مراسم شیعی شرکت می‌کنند. بزرگان تئاتر در نیمة دوم قرن بیستم و ابتدای قرن بیست و یکم، برای مثال پیتر بروک (Peter Brook)، یرژی گروتوفسکی (Jerzy Grotowski) و تدئوز کانتور (Tadeusz Kantor) مجذوب تعزیه شده‌اند.

شنیده‌ایم شما خود شخصاً در تعزیه نیز ایفای نقش کرده‌اید، ماجرا از چه قرار بوده است؟
از آنجاکه در برخی تعزیه‌ها از جملة تعزیة امام حسین (ع) و تعزیه بازار شام، یک سفیر مسیحی نیز به ایفای نقش می‌پردازد، از من دعوت شد تا این نقش را بر عهده بگیرم. از آنجا که این سفیر مسیحی طرفدار امام حسین (ع) و موافق‌خوان است، اشعاری نیز در این تعزیه قرائت می‌کند. اما چون نمی‌توانستم اشعار را بخوانم، از عهدة این نقش برنمی‌آمدم. بنابر این در نقش همکار و دستیار سفیر مسیحی که وظیفة قرائت شعری را نداشت، به ایفای نقش در تعزیه ‌پرداختم.

پژوهش دربارة تعزیه در این سال‌ها چه تغییراتی کرده است؟
کتاب‌هایی دربارة تعزیه به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و ایتالیایی وجود دارد. بیشتر اطلاعات این کتاب‌ها از سیاحان و دیپلمات‌های اروپایی کسب شده و از اواخر صفویه تا دوران جنگ جهانی دوم را شامل می‌شود. این سیاحان و دیپلمات‌ها مجذوب تعزیه و محرم شده بودند. این افراد خارجی که فارسی می‌دانستند با ترجمة تعزیه‌نامه‌ها به زبان‌های دیگر، سهم مهمی در شناخت ما از تعزیه دارند. تفاوت میان آن سیاحان و پژوهشگران تعزیة کنونی، آن است که بینندگان اروپایی تعزیه در دوران‌ قدیم، بینندگان گاه به گاه بودند، در حالی که پژوهشگران امروزی متخصصان حرفه‌ای تئاتر هستند.
شما از سال‌ها قبل تعزیه را «نمایش کامل» (Total Drama) نامیده‌اید، چرا بر این اصطلاح اصرار دارید؟
من تعزیه را «نماش کامل» می‌نامم؛ زیرا تعزیه تنها یک واقعة تئاتری نیست. تعزیه بخشی از آداب زندگی دینی یک مسلمان شیعی است. این اجرا سیصد و شصت و پنج روز سال همراه آنان است.

آیا تعزیة ایرانی می‌تواند جهانی شود؟
به یاد دارم که در سال 1986. در کالج ترینیتی (Trinity College) در هارتفورد ایالت کانکتیکات آمریکا، ما اولین صحنة تعزیه را دائر کردیم. در نظر داشته باشید از آنجا که قصد اجرای این تعزیه برای غیرمسلمانان را داشتیم، یکی از گوشه‌های تعزیه و نه مجلس اصلی (که مستلزم شناخت داشتن نسبت به اسلام شیعی است) را برای اجرا انتخاب کردیم. این گوشه، درویش بیابانی نام داشت که بر مبنای شعری از جلال‌الدین رومی شکل گرفته بود. در عین حال در سال 2002م. تعزیه به صورت موفقی در مرکز هنرهای دراماتیک آمریکا که در مرکز لینکلن در شهر نیویورک قرار دارد، اجرا شد. آن نمایش، موفقیتی بزرگ بود. بنابراین من نمی‌دانم که تعزیه می‌تواند جهانی شود یا نه، اما یقیناً می‌توان آن را در کشورهای مختلفی در سراسر جهان به نمایش درآورد. تعزیه هم‌اکنون به خوبی در فرانسه و ایتالیا شناخته شده است.


دربارة آیندة تعزیه در ایران چه فکر می‌کنید؟
برای من دشوار است که دربارة آینده تعزیه در ایران چیزی بگویم زیرا [در سال‌های اخیر] به ندرت به ایران دعوت شده‌ام و وقتی به آنجا می‌روم، تنها برای یک هفته تا ده روز آنجا اقامت دارم. برای پاسخ به این سؤال باید مدت بیشتری در ایران بود.

 

منبع: همشهری‌ سرزمین من، دوره جدید، شماره 8، محرم 1390، 92-99 ص.
1. پیربست لولمان، روستایی است از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:35 ] [ عرفان ]

[ ]

عكسي حيرت انگيز از نيكي كريمي پس از 22 سال

این عکس را پرشین وی منتشر کرده است و در آن به تغییر نکردن چهره و جوان ماندن این بازیگر سینما در طول 22 سال اشاره کرده است.

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:33 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس/ ذکر محرمی ماشین پراید

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 12:31 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس/ تشییع پیکر حبیب الله عسگراولادی

 

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 11:43 ] [ عرفان ]

[ ]

قیمت انواع خودرو وارداتی/جدول

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

ولستر 2014

112,000,000

وارداتی

سوناتا.2013.فول ترین آپشن

126,000,000

---

سوناتا 2014 . 2 ایربگ

114,000,000

وارداتی

سوناتا.2014.فول ترین آپشن

134,000,000

137,280,000

النترا 2014 فول

108,000,000

104,633,000

النترا 2014 . دو ایربگ

97,000,000

وارداتی

اکسنت 2014

84,000,000

---

سنتنیال 4 نفره ( ایکاس )

375,000,000

365,059,000

سنتنیال 5 نفره ( ایکاس )

380,000,000

---

آزرا 2010 . مشابه صفر

112,000,000

---

آزرا 2011 . صفر

143,000,000

---

آزرا ( گرنجور ) فول با رادار

199,000,000

195,523,000

آزرا ( گرنجور ) فول بدون رادار

180,000,000

---

آزرا ( گرنجور ) دو ایربگ

171,000,000

وارداتی

جنسیس 2011

182,000,000

---

جنسیس . اتاق جدید vip

232,000,000

238,004,000

جنسیس کوپه 2011

140,000,000

---

جنسیس کوپه . اتاق جدید

190,000,000

---

هیوندای کوپه / فول 3 آمپر . مشابه صفر 2009

74,000,000

---

هیوندای i30

95,000,000

---

هیوندای i20 اتاق جدید

77,000,000

79,174,000

توسان ( ix 35 ) فول 10 ایربگ

142,000,000

142,500,000

توسان ( ix 35 ) فول 2 ایربگ

130,000,000

وارداتی

وراکروز ( ix 55 ) فول 10 ایربگ

210,000,000

235,500,000

وراکروز ( ix 55 ) فول 2 ایربگ

186,000,000

وارداتی

سانتافه 2012 فول

163,000,000

---

سانتافه اتاق جدید . فول . 2.4

186,000,000

---

سانتافه اتاق جدید . 2 ایربگ . 2.4

158,000,000

---

ون هفت نفره h1

117,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

لندکروز 8 سیلندر vxr

460,000,000

وارداتی

لندکروز 6 سیلندر gxr فول 2013

361,000,000

314,500,000

اف جی کروز - xtreem

262,000,000

230,000,000

فورچونر . vx . اتاق جدید

260,000,000

وارداتی

راو 4 . تیپ 2

166,000,000

149,900,000

راو 4 . تیپ 3

180,000,000

169,900,000

پرادو gx دو در آفرود / فول 9 ایربگ

222,000,000

220,000,000

پرادو gx دو در آفرود / فول 2 ایربگ

210,000,000

وارداتی

پرادو vx چهار در آفرود . فول

260,000,000

---

پرادو vx چهار در آنرود . فول

340,000,000

325,000,000

هایلوکس دوکابین اتاق جدید

173,000,000

---

gt 86 . فول

165,000,000

159,900,000

gt 86 . بدون بال و کیت بدنه

144,000,000

وارداتی

آریون 2011

155,000,000

---

آریون . اتاق جدید گراند

173,000,000

200,800,000

آریون . اتاق جدید se

180,000,000

---

کمری اتاق جدید gl

119,000,000

118,900,000

کمری اتاق جدید glx

133,000,000

144,900,000

کمری اتاق جدید se

140,000,000

---

یاریس هاچ بک ( اتاق جدید )

88,000,000

85,900,000

یاریس صندوقدار ( اتاق جدید )

102,000,000

96,900,000

کرولا xli فول کامل با بال عقب

118,000,000

106,900,000

کرولا xli . ساده

95,000,000

98,900,000

کرولا gli فول

107,000,000

وارداتی

ون پریوی

---

---

ون هایس

130,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

موهاوی 8 سیلندر

206,000,000

211,311,000

کادنزا . فول 2013

178,000,000

---

کادنزا . فول 2014

194,500,000

195,567,000

سورنتو اتاق جدید . 10 ایربگ

210,000,000

212,499,000

سورنتو اتاق جدید . 2 ایربگ

188,000,000

وارداتی

اسپورتيج مشابه صفر . 2010

102,000,000

---

اسپورتيج جدید . فول ترین آپشن 2.0

130,000,000

121,424,000

اسپورتيج جدید فول . 10 ایربگ 2.4

145,000,000

137,320,000

اپیروس . مشابه صفر 2009

110,000,000

---

اپتیما . مشابه صفر 2010

93,000,000

---

اپتیما جدید . فول 10 ایربگ

140,000,000

138,353,000

اپتیما جدید . فول 2 ایربگ

117,000,000

وارداتی

سراتو کوپه 1.6

102,000,000

101,274,000

سراتو کوپه 2.0

109,000,000

110,782,000

سراتو 1.6 فول

84,500,000

96,474,000

سراتو 1.6 فول 2014

105,000,000

وارداتی

سراتو 2.0 فول

99,000,000

102,451,000

سراتو 2.0 فول 2014

115,000,000

وارداتی

پیکانتو

60,000,000

59,093,000

كارنز

124,000,000

110,826,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

520 فول

250,000,000

وارداتی

523 فول

265,000,000

وارداتی

528 فول

292,000,000

وارداتی

320 فول

235,000,000

وارداتی

320 نیمه فول

215,000,000

وارداتی

335 کروک

350,000,000

وارداتی

328 فول

265,000,000

وارداتی

650 کروک

1,090,000,000

وارداتی

630 کوپه

1,000,000,000

 

650 گرند

1,060,000,000

وارداتی

z4 20i

305,000,000

وارداتی

z4 23i

325,000,000

وارداتی

z4 28i

350,000,000

وارداتی

z4 30i

380,000,000

وارداتی

z4 35i

425,000,000

وارداتی

x1 موتور 1.8

202,000,000

وارداتی

x1 موتور 2.0

248,000,000

وارداتی

x1 موتور 2.8

270,000,000

---

x3 موتور 3.5

400,000,000

وارداتی

x3 موتور 2.8

280,000,000

وارداتی

x3 موتور 2.0

260,000,000

وارداتی

x5 موتور 3.5

845,000,000

وارداتی

x6 موتور 5.0

715,000,000

وارداتی

x6 موتور 3.5

680,000,000

وارداتی

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

c180 فول

175,000,000

---

c200 فول

250,000,000

---

c300 فول

320,000,000

---

c350 فول

355,000,000

---

b180 فول

165,000,000

---

e200 فول

325,000,000

295,000,000

e200 . اتاق جدید . 2014

420,000,000

---

e300 فول

410,000,000

345,000,000

e350 فول

490,000,000

405,000,000

e350 کروک

555,000,000

---

e350 کوپه

515,000,000

---

s350 فول

585,000,000

---

s500 فول با میز بار

840,000,000

650,000,000

s550 فول با میز بار

1,050,000,000

---

s500 اتاق جدید 2014

1,600,000,000

---

slk 350 فول

445,000,000

---

sl 500 فول

940,000,000

---

sl 350 فول

530,000,000

---

cl 500 فول

735,000,000

---

cl 600 فول

1,060,000,000

---

cls 350 فول

570,000,000

---

cls 500 فول

745,000,000

485,000,000

cls 550 فول

800,000,000

---

glk 350 فول

465,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

کایمن s

365,000,000

---

باکستر s

405,000,000

---

911 جدید

1,130,000,000

---

کایان 6 سیلندر

690,000,000

---

کایان 8 سیلندر توربو

1,100,000,000

---

کایان 8 سیلندر

890,000,000

---

پانامرا 8 سیلندر توربو

1,110,000,000

---

پانامرا 8 سیلندر

850,000,000

---

پانامرا 6 سیلندر

730,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

rx 350 فول کامل

345,000,000

---

rx 350 اتاق جدید . پاناروما

382,000,000

372,000,000

lx 570 آفرود

620,000,000

---

es 350 فول 2012

255,000,000

---

es 350 فول اتاق جدید

335,000,000

---

ct200 h هیبریدی

230,000,000

---

ls 460 - لانگ

530,000,000

---

ls 460 - اتومن

500,000,000

---

is 300 فول کامل

270,000,000

---

is 300 کروک با رادار

330,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

ام جی 6 . فول gt

103,000,000

102,000,000

ام جی 6 . فول مگنت

100,000,000

99,000,000

ام جی 6

96,000,000

---

ام جی 350

83,000,000

83,000,000

ام جی 550

93,500,000

94,000,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

اکتیون جدید

---

132,000,000

اکتیون

124,000,000

127,000,000

ون رودیوس

130,000,000

رامک خودرو

کایرون

155,000,000

140,000,000

رکستون

157,000,000

---

رکستون جدید

180,000,000

187,000,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

لتیتود فول آپشن

167,000,000

نگین خودرو

سفران le

---

137,000,000

سفران se

---

125,000,000

کولیوس 2012

139,000,000

نگین خودرو

کولیوس 2014

154,000,000

147,000,000

فلوئنس اتاق جدید

123,000,000

107,000,000

فلوئنس e2

110,000,000

نگین خودرو

فلوئنس e4

115,000,000

نگین خودرو

مگان هاچ بک e4

---

120,000,000

مگان هاچ بک e2

---

101,000,000

مگان کروک 2013

196,000,000

وارداتی

اسکالا e2

109,000,000

99,900,000

اسکالا e4

117,000,000

109,900,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

امگراند ec7 صندوقدار

63,000,000

61,100,000

امگراند ec7 rv هاچ بک

63,500,000

61,100,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

جولیتا . فول

153,000,000

154,000,000

جولیتا . نیمه فول

140,000,000

آلفا موتور

میتو . فول

115,000,000

129,900,000

میتو . نیمه فول

106,000,000

آلفا موتور

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

کواتروپورته 

980,000,000

---

کواتروپورته s

1,400,000,000

---

گرن کابریو

1,000,000,000

---

گرن کابریو s

1,340,000,000

---

گرن توریسمو

970,000,000

---

گرن توریسمو s

1,080,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

فولکس بیتل کروک

255,000,000

259,500,000

فولکس بیتل هاچ بک

220,000,000

247,500,000

مینی کوپر s

360,000,000

---

مینی ماینر

465,000,000

---

ون اویکو

62,000,000

---

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

c70 کروک

275,000,000

افرا موتور

c30

220,000,000

افرا موتور

v40

222,000,000

افرا موتور

xc60 فول

220,000,000

222,600,000

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

سیویک lx

115,000,000

فامیلی موتور

سیویک ex

128,000,000

فامیلی موتور

سیویک هاچ بک

---

فامیلی موتور

آکورد lx-a

129,000,000

فامیلی موتور

آکورد lx-b

140,000,000

فامیلی موتور

آکورد ex-a

155,000,000

فامیلی موتور

آکورد ex-b

165,000,000

فامیلی موتور

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت نمایندگی ( تومان )

asx 2014

144,000,000

139,800,000

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 11:40 ] [ عرفان ]

[ ]

اوزیل: حسی که در آرسنال دارم دقیقاً عکس حسی است که در رئال داشتم

اوزیل: حسی که در آرسنال دارم دقیقاً عکس حسی است که در رئال داشتم

ستاره آلمانی خط میانی تیم آرسنال اعتراف کرد به هیچ عنوان قصد ترک کهکشانی‌ها را نداشته اما بی‌اعتمادی سرمربی جدید کهکشانی‌ها او را مجبور به انجام این کار کرده است.

مسعوت اوزیل، هافبک آلمانی آرسنال که در آخرین روز از بازار نقل‌وانتقالات تابستانی از رئال مادرید به جمع توپچی‌ها پیوست و با این جابه‌جایی افراد زیادی، حتی هم‌تیمی‌های خود را غافلگیر کرد، مدعی شده است احساس می‌کرده هنوز هم برای کهکشانی‌ها مهره‌‌ای مهم است هرگز آنها را ترک نمی‌کرد.

اوزیل در گفت‌وگو با شبکه TF1 اظهار داشت: برای من اهمیت فراوانی دارد که در تیمی که برای آن بازی می‌کنم احساس مهم بودن داشته باشم و همچنین سرمربی تیم به من و توانایی‌هایم ایمان داشته باشد.

وی افزود: در پایان فصل گذشته شک نداشتم که در رئال مادرید می‌مانم اما بعد از آن یکسری چیزها رخ داد و من دیگر اعتماد سرمربی تیم را احساس نمی‌کردم. این وضعیت در آرسنال کاملاً متفاوت است و حسی که در این تیم دارم دقیقاً عکس حسی است که در رئال داشتم.

براساس گزارش تسنیم، اوزیل 25 ساله به محض ورود به جمع توپچی‌‌های لندن تاثیر خود را بر بازی شاگردان آرسن ونگر گذاشته است و در 7 بازی که برای قرمزپوشان لندن به میدان رفته 2 گل به ثمر رسانده است. این در شرایطی است که او در ثبت بسیاری از گل‌های دیگر آرسنال نقشی کلیدی ایفا کرده است.

[ دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:38 ] [ عرفان ]

[ ]

تخت جمشید در معرض خطر برف و باران

تخت جمشید در معرض خطر برف و باران

مجموعه جهانی و تاریخی تخت جمشید امسال نیز با آغاز فصل زمستان و شروع بارندگی ها از گزند نفوذ آب و یخ بستن شیارهای این مجموعه بناهای تاریخی و آبگرفتگی محوطه در امان نیست.

به گزارش شفقنا به نقل از مهر، اواخر سال 89 خبرگزاری مهر از آبگرفتگی در تخت جمشید و آسیب ناشی از آن که هرساله متوجه این بنای تاریخی می شود گزارشی را منتشر کرد. این بنای تاریخی هر سال با شروع فصل بارندگی  بامشکل نقوذ آب به داخل شیارهای بنا و آب گرفتگی در محوطه های آن مواجه می شود به طوریکه پایه ستونهای این بناهای 2500 ساله را نیز در غرق در آب باران می کند.

انتشار تصاویر آبگرفتگی در این مجموعه جهانی باعث شد تا کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. آنها معتقد بودند که به دلیل بالا بودن میزان بارش باران در منطقه تخت جمشید، معمولا آب در داخل کاخ ها و محوطه جمع می شود و چون این بناها شیب بندی مناسبی ندارند، آب باران در این مناطق تجمیع شده و پی بناها که در اکثر نقاط از خاک و شن پر شده اند را پر می کند. از سوی دیگر به دلیل وجود شیارهای گسترده در بناها، آب باران به داخل شیار و ترکها نفوذ پیدا کرده و پس از آنکه دمای هوا رو به سردی رفت، آب موجود در شیار یخ می بندد و موجب ترک بیشتر آن بنا می شود.

از آنجا که در زمان ساخت تخت جمشید، سیستم فاضلاب هم تعبیه شده بود تا در چنین مواقعی آب به خارج محوطه برود، بودجه ای برای بازگشایی آبراهه های تخت جمشید که 70 سال معطل مانده بود، تخصیص یافت تا این اقدام و مجموعه تخت جمشید دیگر با مشکل آبگرفتگی مواجه نشود.

حتی در این باره، مازیار کاظمی مدیر داخلی پیشین مجموعه تاریخی تخت جمشید گفته بود که لایروبی کانال‌ها جهت دفع آبهای سطحی در سال‌های 82 و 83 طی دو فاز مورد توجه خاصی قرار گرفته و اتفاقی که هم اکنون شاهد آن هستیم به دلیل دنبال نشدن فاز سوم دفع آب‌های سطحی است. اما فاز سوم به دلیل نبود بودجه اجرا نشده است.

وی درباره بودجه مورد نیاز برای تکمیل فاز سوم گفت: فاز اول در سال 82 و فاز دوم سال 83 اجرا شد. در سال 84 برای فاز سوم بودجه‌ای بین 50 – 60 میلیون تومان نیاز بود که طبیعتا تورم این بودجه را در سال جاری به 140 - 150 میلیون تومان افزایش داده است.

با این حال مشکل بازگشایی آبراهه های تخت جمشید حل شد اما نه به صورت کامل. حتی در سالهای اخیر اگرچه راه حل هایی برای حفاظت این بناها در مقابل رطوبت مثل ساخت سایبان فلزی بر روی پلکان شرقی کاخ آپادانا و پلکان شمالی کاخ شورا، ایجاد کانال هواکش پشت پلکان شرقی کاخ آپادانا و یا ایجاد سایبان فلزی بر روی نقش برجسته بار عام در بنای خزانه و ... اجرا شد اما باز هم امسال با شروع فصل بارندگی این مجموعه ثبت شده در فهرست میراث جهانی با مشکل آبگرفتگی در محوطه ها مواجه شده است.

[B] چتری برای مجموعه پاسارگاد![/B]

نه تنها تخت جمشید بلکه مجموعه بناهای پاسارگاد نیز مانند آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آرامگاه کمبوجیه و کاروانسرای مظفری از بارش باران در امان نیستند. برای حل این مشکلات، معاون میراث فرهنگی استان فارس به خبرنگار مهر گفته بود که کاخهای بارعام و اختصاصی در مجموعه تاریخی و جهانی پاسارگاد با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان در مساحتی حدود 6 هزار متر مربع مسقف می شوند.

عبدالرضا نصیری، آسیب بزرگ بناهای تاریخی از جمله کاخ های پاسارگاد را یخ زدگی شبانه در زمستان دانست و گفت: بعد از بارندگی، رطوبت نزولی وارد شکاف سنگ ها شده و باعث یخ زدگی و ترکیدگی سنگها می شود پس باید از بارش مستقیم باران روی این شکافها جلوگیری می شد.

معاون میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه این مشکل در تخت جمشید نیز وجود دارد اما سنگ های تخت جمشید از سنگهای پاسارگاد مقاوم تر هستند ادامه داد: سنگ های پاسارگاد از یک نوع سنگ گرانیت خاصی تشکیل شده که تا ترک نخورده اند محکم هستند اما با یک ترک و یخ زدگی کوچک سرعت فرسایش سنگ ها افزایش پیدا کرده و ورق ورق می شود. این سقف ها را در کمال شرمندگی نصب می کنیم چون حفظ سنگها از نگه داشتن منظر بصری کاخها بیشتر اهمیت دارد.

اما گویا بودجه سازمان میراث فرهنگی برای مسقف کردن مجموعه پاسارگاد نیز کافی نبود تا این اقدام حفاظتی انجام شود.

با این حال مدیران مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد پاسخگوی در مورد شرایط  تخت جمشید را منوط به اجازه مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی برای انجام مصاحبه آنها دانستند. روابط عمومی این سازمان نیز تا کنون پاسخگوی این مسئله نبوده و نیست!

[ دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:37 ] [ عرفان ]

[ ]

خرم سلطان به بوشهر آمد!!/تصاویر

یکی‌از پرفروش ترین محصولات نمایشگاه بین المللی بوشهر، نام یک سریال ماهواره ای را با خود یدک می کشد به نام حریم سلطان!

به گزارش ملیت به نقل از ناصرون، تصاویری که در زیر مشاهده می کنید مربوط به یکی از پرفروش ترین محصولات نمایشگاه مبل بوشهر است که بدلیل نقش بستن عکس های مربوط به سریال حریم سلطان که از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای پخش می شود، مورد استقبال شدید بازدیدکنندگان بویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است!

خرم سلطان به بوشهر آمد

خرم سلطان به بوشهر آمد

خرم سلطان به بوشهر آمد

 

[ دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:36 ] [ عرفان ]

[ ]

حمله سارقان به خودرو احمدرضا عابدزاده

دروازه بان سابق تیم ملی شب گذشته با سرقت سارقان مواجه شد.
 
به گزارش «پرشین خودرو»، شب گذشته در یکی از خیابان های تهران سارقان به خودروی احمد رضا عابدزاده حمله کرده و یک ساک را از ماشین وی به سرقت بردند.
عابدزاده 2 ماه است به ایران برگشته و شب گذشته پس از این اتفاق بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفت و ماموران نیروی انتظامی را در جریان کار قرار داد.
به گزارش فارس، این اتفاق در حالی رخ داد که ماموران در حال گشت زنی به یک موتورسیکلت مشکوک شده و پس از تیراندازی و شلیک به سمت وی یکی از سارقان را دستگیر کردند.

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:39 ] [ عرفان ]

[ ]

پیشنهاد عجیب استقلال به سپاهان

استقلال برای انتقال ساموئل به سپاهان شرط گذاشته که یعقوب کریمی و آرش افشین را می خواهد!


دوباره میرشاد ماجدی، سرپرست استقلال یک خبر را تکذیب کرد تا قریب به اتفاق رسانه‌ها مطمئن شوند که این خبر حقیقت دارد!

 

قبل از خداحافظی مجیدی، ماجدی در گفتگو با رسانه‌ها به شدت این خبر را تکذیب کرد و گفت: «این خبر دروغ است.» ولی فرهاد خداحافظی کرد تا همه متوجه شوند میرشاد ماجدی یا از خیلی اتفاقات خبر ندارد یا این‌که به تکذیب کردن اخبار عادت کرده است.

 

ماجدی روز گذشته هم با تکذیب خبر جدایی احتمالی جی‌لوید ساموئل گفت او در استقلال می‌ماند. بدین ترتیب باید گفت این بازیکن از جمع آبی‌ها جدا خواهد شد.

 

این روزها همه از نارضایتی شدید امیر قلعه‌نویی از عملکرد این بازیکن باخبر هستند. جی‌لوید ساموئل که در 2 فصل ابتدایی حضورش، کیفیت بالایی داشت و علاوه بر گلزنی بازی‌های خوبی برای این تیم انجام می‌داد، در فصل جاری شدیدا افت کرده است.

 

قلعه‌نویی معتقد است او به هیچ‌وجه آن بازیکن سابق نیست و در میانه میدان خوب کار نمی‌کند. سرمربی استقلال قصد دارد این بازیکن را در لیست فروش نیم‌فصل قرار دهد.

 

سپاهان مشتری پر و پا قرص جذب اوست ولی آبی‌ها برای فروش این بازیکن برای اصفهانی‌ها شرط ویژه‌ای گذاشته‌اند. یعقوب کریمی و آرش افشین، 2 بازیکنی هستند که قلعه‌نویی شدیدا به آن‌ها علاقه دارد.

 

این 2 بازیکن که از ابتدای فصل تا به حال نتوانسته‌اند برای سپاهان خوب عمل کنند، از همین حالا ساز جدایی را کوک کرده‌اند. کریمی در ابتدای فصل قصد داشت به پرسپولیس برود ولی به ناگهان مسیرش را به سمت سپاهان کج کرد. افشین هم قرار بود پیراهن آبی به تن کند ولی در اصفهان با سپاهان به توافق رسید.

 

قلعه‌نویی هنوز به جذب این بازیکن علاقه دارد و به مسئولان استقلال گفته در صورتی با انتقال ساموئل به سپاهان موافقت کنند که در مقابل کریمی و افشین را بگیرند!

 

البته به طور قطع باشگاه سپاهان با این شرط موافقت نخواهد کرد؛ چرا که افشین در نقل‌وانتقالات از جی‌لوید ساموئل گران‌تر است و یعقوب کریمی هم پول زیادی از سپاهان دریافت کرده است. در بهترین حالت، سپاهان موافق معاوضه یکی از بازیکنان با ساموئل خواهد بود. البته استقلالی‌ها می‌گویند اگر سپاهان یک بازیکن بدهد باید پول نقدی هم بابت این انتقال پرداخت کند.

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:36 ] [ عرفان ]

[ ]

چرا قیمت طلا بالا نمی‌رود؟

ترابر نیوز |  این روزها اگر از اکثر فعالان بازار طلا بپرسید که آیا به نظر آنها قیمت این فلز گرانبها باید بالاتر برود یا پایین‌تر بیاید، آنها دلایل زیادی خواهند آورد که قیمت طلا باید بالا برود که از میان این دلایل می‌توان به تداوم سیاست‌های انبساطی در بسیاری از اقتصادهای پیشرفته و نیز تنش‌های سیاسی اشاره کرد، اما قیمت طلا بر خلاف این انتظارات، در چند ماه گذشته بعد از سقوط‌های مکرر (در مجموع حدود 20 درصد از ابتدای سال 2013 میلادی تا کنون) دیگر نتوانست به قیمت‌های طلایی گذشته بازگردد و بنا به اتفاقات مختلف در مقاطعی صعودهای اندک و در ادامه دوباره کاهش قیمت را تجربه کرده است. 

در حقیقت به نظر می‌رسد که بازار طلا کاملا با گذشته متفاوت شده است. زمانی بود که فصل ازدواج در هند و به دنبال آن افزایش تقاضای فیزیکی طلا در این فصل، می‌توانست دلیلی برای افزایش قیمت طلا باشد، اما گویا آن روزها گذشته و حتی تحولات سیاسی و اقتصادی مهم دنیا هم نمی‌تواند طلا را آن طور که خیلی‌ها انتظار دارند، بالا ببرد. در عوض قیمت طلا به طرز غافلگیرانه‌ای در این زمان‌ها کاهش یافته است. مثلا در زمان تعطیلی هفده روزه دولت آمریکا یا بعد از اعلام تداوم خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در جلسه ماه اکتبر این بانک که هر دو نیروی افزایشی برای قیمت طلا به حساب می‌آمدند، قیمت طلا سقوط دو سه درصدی را تجربه کرده است. همه این موارد این سوال را ایجاد می‌کنند که چرا طلا دچار اینگونه رفتارهای متناقض شده است و چرا با همه دلایلی که قبلا طلا را صدها دلار بالا می‌برد، این روزها طلا نسبت به خیلی از آنها بی‌تفاوت شده است و حتی کاهش قیمت دارد؟

نکته‌ای که در حالت کلی می‌توان گفت این است که هر دارایی و کالای سرمایه‌گذاری برای خود پارامترهای اساسی دارد که آن عوامل، روند کلی قیمت را تعیین می‌کنند و حوادث و اتفاقات تا مادامی که نتوانند وضعیت آن پارامترهای اساسی را تغییر دهند، قدرت تغییرات محدود قیمتی را دارند. طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع آنچه طلا را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌کند دو کارکرد اصلی طلاست: یکی کارکرد پوشش مخاطرات تورمی و دومی کارکرد پوشش ریسک‌های بازار. 
کارکرد پوشش مخاطرات تورمی طلا به این معنا است که وقتی پول در اثر تورم یا سیاست‌های تورم زا مانند سیاست‌های پولی انبساطی بانک‌های مرکزی دچار کاهش ارزش می‌شود، طلا به عنوان مامنی برای فرار از بی‌ارزش شدن پول است. کارکرد پوشش ریسک‌های بازار نیز به این معنا است که وقتی ریسک بازارهای موازی طلا مانند بازار سهام بیش از تحمل سرمایه‌گذاران بالا رود، سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان کالایی امن جذب می‌شوند.

حال به این دو پارامتر باید یک خصوصیت مهم دیگر طلا را اضافه کنید و آن اینکه طلا بر خلاف سهام شرکت‌ها یا پول حساب‌های بانکی، سود پرداختی ماهانه یا سالانه ندارد و تنها سود خرید فیزیکی طلا در خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا است. پس یک پارامتر مهم دیگر در جذابیت طلا، احتمال وجود یک چنین فرصت کسب سود در آینده است و عدم چنین آینده‌ای ممکن است که فشار عرضه را دو چندان کند. 
در حال حاضر هر دو کارکرد پوشش مخاطرات تورمی و ریسک بازار طلا به سیاست خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو مرتبط شده است و این سیاست نیز به کاهش آمار بیکاری آمریکا به 5/6 درصد منوط شده که هم اکنون 2/7 درصد است، اما برداشت بازار آن است که فدرال‌رزرو منتظر نمی‌ماند تا آمار بیکاری به 5/6 درصد برسد و تغییر سیاست بدهد، بلکه احتمالا فدرال رزرو قبل از آنکه آمار بیکاری به 5/6 درصد برسد، شروع به کاهش خرید اوراق قرضه می‌کند. 
 
در این صورت با قطع یکباره خرید اوراق قرضه، شوک به بازار وارد نشود. مسلما خرید اوراق قرضه و چاپ پول سبب کاهش ارزش دلار و ایجاد نیروی تورمی می‌شود. 
پس کاهش و متوقف شدن آن کاملا نیروی تقویت‌کننده دلار و به دنبال آن تضعیف‌کننده طلا است، اما در عین حال از آنجا که رشد بازار و اقتصاد به کمک این تزریق نقدینگی بوده است، عده‌ای کاهش آن را سبب ریزش بازار سهام و افزایش ریسک می‌دانند. اگرچه اثر مورد اول قطعی است، ریزش بازار سهام و افزایش ریسک نوعی حدس است که اگر شرایط اقتصادی باثبات باشد، ممکن است رخ ندهد. 
تا به الان نظر بازار بر تقویت دلار و افزایش ریسک‌پذیری و رشد بازار سهام بوده است و بازارهای مختلف بر اساس این فرض حرکت کرده‌اند که سقوط قیمت طلا هم در راستای همین برداشت بوده است. 

مادامی که این پارامترهای اساسی، قدرتمند هستند اتفاقات دیگر نمی‌توانند تاثیر چندانی بر روند کاهشی قیمت طلا داشته باشند و اگر خیلی مهم باشند، طلا با افزایش قیمتی مهار شده آنها را محک می‌زند و در صورت اطمینان از ضعیف بودن آنها، دوباره ریزش قیمت را تجربه می‌کند، مثلا بعد از توافق موقت دولت و کنگره بر سر بودجه و نیز به‌دلیل اثرات بد تعطیلی دولت در آمریکا، طلا افزایش قیمتی محدودی را تجربه کرد، اما به محض برداشت مثبت از لحن گزارش اخیر فدرال رزرو درباره اقتصاد آمریکا، دوباره سقوط کرد. در حقیقت درست است که برنامه خرید اوراق قرضه در ماه اکتبر تداوم یافت؛ اما گزارش فدرال رزرو از اقتصاد آمریکا بعد از آمارهای ضعیف ماه سپتامبر و تعطیلی دولت در ادامه آن، برخلاف انتظارات، مثبت‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. 

همین سبب شد که اعتماد به بهبود اقتصاد آمریکا بازگردد و طلا به سرعت ریزش قیمت را تجربه کند، اما جالب در این میان آن است که این روزها عده‌ای منتظر نمی‌مانند تا روند حوادث به پایان برسد تا با روشن شدن زوایای آنها تصمیم بگیرند و هر فرصت خوبی را برای عرضه طلا غنیمت می‌شمارند و همین افزایش عرضه نیز قیمت طلا را فلج کرده است. دقیقا ریزش قیمتی در میانه تعطیلی دولت آمریکا از همین جنس بود که بسیاری را غافلگیر 
کرد. حالا سوال آخر این است که آیا طلا سقوط دیگری خواهد داشت؟ معروف است که بازار ترسو است و عادت دارد اتفاقات بد را در نهایت خود ببیند. 
در حال حاضر بازارها به شدت نسبت به اثرات تحولات ماه گذشته آمریکا و تعطیلی دولت آن بدبین شده‌اند و خود را بر این اساس انطباق داده‌اند و بر همین اساس هم طلا روند افزایشی را تجربه کرد که البته باز محدود و کنترل شده بود. 

بخشی از این انتظارات منفی بعد از گزارش اخیر فدرال رزرو از بین رفت و نتیجه نیز کاهش حدود سه درصدی قیمت طلا در روزهای اخیر بود. بعید نیست که اگر اعداد ماه اکتبر به آن بدی نباشد که انتظارات بازار است، طلا افت بیشتری را تجربه کند، اما هرچیزی که بتواند بازار را به این نتیجه برساند که اقتصاد آمریکا و آمار بیکاری آن راه درازی برای بهبود دارند، می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد. با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر به نظر می‌رسد تا آن زمان هر رشد قیمتی طلا به شکل محتاطانه و محدود و همراه با عرضه‌های شدید خواهد بود.

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:35 ] [ عرفان ]

[ ]

کار کردن ملی پوش ایرانی در رستوران عراق/تصاویر

اخلاق پسند کاپیتان کنار گذاشته شده تنیس روی میز ایران در اعتراض به بی عدالتی در فدراسیون به اشتغال در کارهای غیر پینگ پنگی روی آورد.

به گزارش ملیت به نقل از جام ، محمدرضا اخلاق پسند کاپیتان با تجربه و کنار گذاشته شده تنیس روی میز کشورمان که همراه تیم عراقی خود در جام باشگاه های عرب شرکت و افتخار آفرینی کرده بود تصمیم گرفت برای اعتراض به سیاست های فدراسیون ایران و کنار گذاشته شدنش از تیم ملی در همان سلیمانیه عراق بماند و با اشتغال در یک رستوران ابراز نارضایتی خود را اعلام کند.

وی اکنون در رستوران فاروق کبابچی در سلیمانیه عراق مشغول است.

 
 
 

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:35 ] [ عرفان ]

[ ]

سوتی وحشتناک شبکه ورزش و لو رفتن آنچه نباید بدانید/عکس

راز سران شبکه ورزش در خصوص کانال هفتصد و بیست و پنج افشا شد.

به گزارش ملیت به نقل از جام ورزشی؛ مخاطبانی که شب گذشته مسابقه تیم های آرسنال و لیورپول را از طریق شبکه ورزش دنبال می کردند، برای لحظاتی با تصویر جالبی روبرو شدند.

 

تصویری از شبکه الجزیره اسپورت 10 که ظاهرا روی کانال 725 ماهواره شبکه ورزشی ها تنظیم شده و البته کاربرد زیادی برای شبکه ورزش ایران دارد!

 

البته پیش از روی آنتن رفتن این تصویر هم خیلی ها می دانستند فوتبال های پخش شده در تلویزیون ایران از کدام شبکه ها قرض گرفته می شود!

 

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:34 ] [ عرفان ]

[ ]

کارتون رجزخوانی نتانیاهو

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:32 ] [ عرفان ]

[ ]

عكسهاي نيوشا ضيغمي به همراه خواهرش روشا ضيغمي

 

عكسهاي نيوشا ضيغمي به همراه خواهرش روشا ضيغمي


 عكسهاي نيوشا ضيغمي به همراه خواهرش روشا ضيغمي

[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:49 ] [ عرفان ]

[ ]

علی دایی به فاطمه معتمدآریا هم تبریک گفت ،هم طعنه زد ! / عکس

علی دایی ، تولد فاطمه معتمدآریا را تبریک گفت.

به گزارش ملیت به نقل از شبکه ایران، علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس دیروز در یکی از تازه ترین پستهایی که در صفحه اجتماعی اش قرار داده بود سالروز تولد فاطمه معتمدآریا را به این هنرمند تبریک گفت و البته طعنه ای هم زده بود به دوران ممنوع الکاری این بازیگر سینما. دایی نوشته است: «تو فراموش نمیشوی حتی اگر بخواهند که نباشی ... تولدت مبارک بانو...» 


تبریک تولد علی دایی به فاطمه معتمدآریا

[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:48 ] [ عرفان ]

[ ]

تصویر: عروس آیت الله جنتی در یک مهمانی خارجی

علی جنتی و همسرش در یک ضیافت خارجی

[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:47 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس: مشکلات زندگی با سبیل ۴/۲ متری

داشتن رکورد جهانی برای خیلی‌ها یک آرزو به حساب می‌آید اما زندگی روزانه یک مرد هندی با داشتن بلندترین سبیل جهان کلی دردسر دارد.

مجله مهر: رام سینگ چائوهان را همه هندی‌ها که توجه خاصی به سبیل دارند می‌شناسند؛ مردی که ۳۲ سال است سبیل‌هایش را کوتاه نکرده و نامش درکتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. 

 
این مرد ۵۸ ساله که طول سبیل او به ۴/۲ متر رسیده با اینکه به داشتن این سبیل افتخار می‌کند اما  زندگی‌اش هم بدون مشکل نیست. او روزی باید دو ساعت از وقتش را صرف رسیدگی به سبیلش کند چون به گفته خودش نگهداری از سبیل مثل مراقبت از یک نوزاد است.  رام سینگ چائوهان که به خاطر ظاهرش در یکی از فیلم‌های جیمز باند هم نقش کوتاهی داشته می‌گوید: من از نوجوانی مراقبت از سبیلم را شروع کردم و آن را در واقع پرورش دادم. داشتن یک سبیل ۴ متری اصلا کار آسانی نیست.
 
 
 
این مرد هندی از سال ۱۹۷۰ سبیلش را کوتاه نکرده و اعتقاد دارد که سبیل مایه غرور و احترام است. به گفته او هر چند در ابتدا رشد سبیلش زیاد بوده است اما در سالهای اخیر این روند بسیار کنده بوده و او برای بلند شدن بسیار ناچیز آن باید مدتها صبر کند و زحمت بکشد. او می‌گوید: زمانی که شروع به بلند کردن سبیلم کردم به فکر شکستن رکوردی نبودم. سبیل برای هندی‌ها و به ویژه در راجستان،منطقه زندگی من جز فرهنگ مردم است. سبیل رام سینگ چائوهان باعث شده او به کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا و آلمان سفر کند.
 
 
در راجستان هم او در اداره گردشگری منطقه کار می‌کند و یکی از کارهای روزانه‌اش نمایش سبیل مشهورش برای توریستهاست. علاوه بر نقش بازی کردن در یکی از فیلم‌های جیمز باند این مرد هندی سابقه بازی در دهها فیلم بالیوود را هم در پرونده‌اش دارد. به گفته رام سینگ چائوهان یکی از مشکلات او رفتن در میان جمعیت و پاسخ به سوال دادن جوان‌هایی که آرزوی بلند کردن سبیل‌هایشان را دارند. این مرد هندی می‌گوید هر روز باید برای از بین نرفتن سبیلش از مواد مختلف استفاده کند تا آنها را تقویت و نگهداری کند. رام سینگ چائوهان به گفته خودش فقط از مواد طبیعی برای این کار استفاده می‌کند و هیچ وقت تقویت کننده‌های شیمیایی به سبیل رکورد شکن خود نزده است. این مرد هندی می‌گوید آرزویش این است که جوان‌های کشورش راهش را ادامه دهند و یک جوان از هند موفق شود رکورد سبیل او را بشکند!
 
 
 

[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:22 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس/لحظات جان کندن صدام +18

[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:21 ] [ عرفان ]

[ ]

پراید، موتور سوار 20 ساله را کشت

فرمانده پلیس راه گیلان از مرگ موتورسوارجوان به علت بی احتیاطی راننده سواری پراید خبرداد.

 
 

به گزارش ترابر نیوز؛ سرهنگ مهیار رستگار دراین باره گفت: در ساعات پایانی دیروز یک دستگاه خودروی سواری پراید که از مسیر کوچصفهان به لشت نشاء در حال حرکت بود با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که در اثر شدت برخورد راکب 20 ساله موتورسیکلت دردم کشته شد.

 
رستگاربا بیان اینکه با بررسی کارشناسان پلیس راه، علت اصلی بروز این حادثه بی احتیاطی راننده سواری پراید به دلیل عدم رعایت حق تقدم عبور نسبت به موتور سیکلت و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب موتورسیکلت بوده‌ است، گفت: با توجه به این که حادثه در جاده بارانی و لغزنده اتفاق افتاده رانندگان باید با توجه به شرایط آب و هوای استان، رعایت نکات ایمنی و رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران را مدنظر قرار داده و راکبان موتورسیکلت نیز در زمان تردد حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:19 ] [ عرفان ]

[ ]

شکایت احمدی نژاد از یک روزنامه

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز با شکایت معاونت حقوقی دولت احمدی نژاد به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

به گزارش پیشرفت پرس، محمد آخوندی مدیر مسئول روزنامه وطن امروز با شکایت معاونت حقوقی دولت احمدی نژاد به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

 
خبر شکایت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق از روزنامه وطن امروز که قریب ۳ ماه است به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده، در گفت‌وگوی فارس با مدیران این روزنامه تأیید شد.

 
علت این شکایت درج مطلبی در روزنامه وطن امروز بوده که از نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری مصداق توهین به رئیس جمهور بوده است.

[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:18 ] [ عرفان ]

[ ]

بیانیه خداحافظی فرهاد مجیدی/هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است

بازیکنان می‌روند ولی استقلال بزرگ باقی می‌ماند. پیراهنی که سال‌ها نام من بر آن نوشته می‌شد را دوست داشته‌ام و همواره دوست خواهم داشت. پیراهن 'آبی' که بر تن بازیکنان بزرگی چون غلامحسین مظلومی و حسن روشن بوده یا همان بازوبندی که مدتها علی جباری، برادران بیانی، امیر قلعه نویی یا جواد زرینچه بر بازوان خود می بستند از جمله خاطرات ماندگارم هستند.

 

به گزارش خبرنو به نقل از ایسنا؛ کاپیتان استقلال که 23 سال فوتبال بازی کرد،‌ عصر امروز و پس از بازی با مس کرمان در ورزشگاه آزادی کفش‌هایش را آویخت. او در روز هفتم آبان که هم شماره پیراهنش است،‌ با استقلال وداع کرد. با توجه به اینکه دیدار استقلال – مس آخرین بازی خانگی استقلال در نیم فصل اول است، مجیدی در استادیوم آزادی و در کنار هواداران استقلال، برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.


در متن خداحافظی فرهاد مجیدی آمده است: هیچ وقت دوست نداشتم زمان خداحافظی ام را از قبل مشخص کنم. مدتی پیش، به این تصمیم رسیدم که امروز روز خداحافظی از فوتبال است. از فردا همان جایی می ایستم که شما می‌ایستادید. زیر برف، یخ، باران و آفتاب سوزان. اما این بار من باید به شما احترام بگذارم و تشکر کنم، درست همان کاری که شما برای من انجام دادید.


تمام خاطره‌ها، خوشی‌ها و لحظه‌های تلخی که در طول سالیان حضور در استقلال داشته‌ام امروز جلوی چشمانم هستند. تلخ ترین خاطره‌ام "4خرداد 1390 " است که روی قلبم حک شده و به هیچ وجه پاک نخواهد شد. روزی که در مراسم تشییع جنازه ناصرخان شرکت کردم و در بهشت زهرا (س) برای همیشه از وی جدا شدم.


به من حق دهید که با دشواری از این پیراهن دل بکنم، هر کدام از ستاره‌های آن، مدال‌هایی بودند که همه ما به آن افتخار می‌کردیم. من به بیشتر آرزوهای فوتبالی خود رسیده‌ام و دوست داشتم با قهرمانی در آسیا از فوتبال خداحافظی کنم اما این امر میسر نشد. امیدوارم در آینده به تنها آرزوی دست نیافته ورزشی ام در کنار هواداران عزیز برسم.


هواداران عزیز و دوست داشتنی!
بازیکنان می‌روند ولی استقلال بزرگ باقی می‌ماند. پیراهنی که سال‌ها نام من بر آن نوشته می‌شد را دوست داشته‌ام و همواره دوست خواهم داشت. پیراهن "آبی" که بر تن بازیکنان بزرگی چون غلامحسین مظلومی و حسن روشن بوده یا همان بازوبندی که مدتها علی جباری، برادران بیانی، امیر قلعه نویی یا جواد زرینچه بر بازوان خود می بستند از جمله خاطرات ماندگارم هستند.


تقدیر این بود که در ایران پیراهنی جز پیراهن پرافتخار "آبی" بر تن نکرده و با استقلال از دوران قهرمانی خداحافظی کنم. ازهمه افرادی که این فرصت را برای من فراهم کرده و مرا حمایت نمودند خصوصا "امیر قلعه نویی" قدردانی می نمایم.


فرهاد مجیدی امروز به خط آخر سال‌های بازی خود رسیده و وقت آن شده تا پیراهن شماره 7 که میراث بزرگانی چون «مجید نامجو مطلق » است را به بازیکنان تازه نفسی تقدیم کنم که قرار است آینده فوتبال کشور را رقم بزنند.


هواداران همیشگی!
از فردا دیگر بازیکن استقلال به شمار نمی‌آیم ولی همواره یکی از شما خواهم بود و برای قهرمانی استقلال دعا خواهم کرد. هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر کجا که باشم برای سربلندی استقلال تلاش خواهم کرد.


چقدر سخت است پایان بردن این نامه، همین طور نام‌ها مقابل چشمانم رژه می‌رود، از تمام مربیانی که در این سال‌ها برایم زحمت کشیدند، از مدیرعامل محترم باشگاه جناب آقای فتح ا...زاده و دیگر مدیران گذشته، کارشناسان، بازیکنان، کادر پزشکی، تدارکات، اهالی رسانه، دوستان، خانواده خصوصا پدر و مادر عزیزم و تک تک آن هوادارانی که در این سال‌ها همراهی‌ام کردند، کمال سپاسگزاری و قدردانی را دارم.


در پایان لازم است برای تیم ملی کشورم که با درایت جناب آقای علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال و مربی بزرگش کارلوس کی روش، تلاش بازیکنان و دعای خیر مردم عزیز به جام جهانی صعود کرد، آرزوی موفقیت نمایم.


خدای من شاهد است که در تمام این سال‌های طولانی با تمام توانم بازی کردم و اگر قصوری از من سر زده از همه پوزش می‌طلبم.


مجیدی ها می‌آیند و می روند، اما آنچه باقی می‌ماند نام "استقلال" است که پشتش به شما هواداران، مثل همیشه گرم خواهد ماند. زنده باد ایران، زنده باد استقلال.

برادر کوچک شما
فرهاد مجیدی

[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:53 ] [ عرفان ]

[ ]

چندش آورترین جشن جهان+عکس

در این جشن معمولا مردم، لباس های عجیب و غریب می پوشند، رقص و پایکوبی می کنند و و البته همدیگر را می ترسانند.
 

به گزارش خبرنو به نقل از شبکه بی بی سی فارسی؛ چهار روز دیگر بیشتر تا برگزاری جشن پائیزی هالووین، باقی نمانده.این جشن که به باور بسیاری برای بزرگداشت ارواح درگذشتگان است همه ساله در آخرین شب ماه اکتبر در کشورهای مختلف برگزار می شود.


برای بسیاری حرف زدن از مرده و روح ناخوشایند است اما عالم ارواح در اواخر ماه اکتبر دستمایه برنامه های متعدد و جشن و پایکوبی در چندین کشور جهان است.

اینجا در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، زامبی ها و ارواح، شهر را در دست گرفته اند، این افراد در میدان اصلی شهر جمع و از سر و وضع و لباس هم تعریف می کنند.


یکی از این شرکت کنندگان [با قیافه چندش آوری که برای خود درست کرده] می گوید: عالیه، خوش می گذرد، هدفمان شادی است.

ساخت و تهیه لباس هالووین بخش مهم و سرگرم کننده از آمادگی برای این جشن است.


در آمریکا مردم از فیلم های و برنامه های تلویزیون برای ساختن لباس هایشان الهام می گیرند.


هر سال بسیاری در سراسر جهان منتظرند که هالووین از راه برسد و شاهکارهای هنری خود را به نمایش بگذارند.


بعضی اما تمرین می کنند که چطور دیگران را زهر ترک کنند.


به گزارش دویچه وله، این جشنواره همراه با ترس و دلهره [و البته چندش آور] از دل فرهنگ آمریکا برخاسته.

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:11 ] [ عرفان ]

[ ]

قیمت پژو و تندر ۹۰ افزایش می‌یابد

هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای اسلامی اظهار داشت: برخی از خودروها به دلیل ارزبری بالا امکان افزایش قیمت دارند که از آن جمله می‌توان به انواع پژو و تندر 90 اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات ایران خودرو در مهر ماه افزایش داشته است، اظهار داشت: خودروهایی که با قیمت ثابت پیش فروش شده‌اند در زمان تحویل افزایش قیمت نخواهد داشت.

مدیر عامل ایران‌خودرو گفت: دلیل افزایش قیمت برخی خودروها ارز‌بری بالای آنها است.

روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده پس از آنکه از کاهش نیافتن قیمت خودرو سخن گفت، تصریح کرد: از خودروسازان خواسته‌ایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمت‌های فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییری نیز داشته باشیم؛ اظهاراتی که گرچه نشانه‌هایی از تلاش وزارت صنعت برای ثبات بخشیدن به بازار خودرو دارد، اما در واقع یک طرف نمودار قیمت‌ها یعنی طرف افزایش را همچنان باز نگه داشته است.

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 21:8 ] [ عرفان ]

[ ]

پرویز مظلومی: من از استقلال شناخت دارم

پرویز مظلومی: من از استقلال شناخت دارم

سرمربی مس کرمان گفت: ۳ امتیاز بازی با استقلال برای ما حیاتی است.

پرویز مظلومی در کنفرانس خبری پیش از دیدار فردا با استقلال گفت: خوشحالم که پس از مدت‌ها در اینجا حضور دارم و باید به آقای تاج هم تبریک بگویم که به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شد. از این موضوع خوشحالم و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی افزود: امتیاز بازی با استقلال برای ما بسیار حیاتی است و امیدوارم بتوانیم در این بازی پیروز شویم. از پیش باخته نیستیم و تیم بسیار خوبی داریم. اردوی خوبی در کرج داشتیم و باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم که این فضا را برای ما آماده کرد تا از نظر روحی و روانی و فنی برای ادامه فصل آماده شویم.

سرمربی تیم مس کرمان عنوان کرد: بعد از گذشت 14 هفته همه از تیم‌های حریف شناخت کامل دارند. من از استقلال شناخت دارم و قلعه‌نویی هم مس را به خوبی می‌شناسد. از تفکرات یکدیگر هم باخبریم اما نتیجه دست خداست. بچه‌های ما نشان دادند مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه خوبی می‌گیرند و این را در بازی سپاهان در اصفهان و تراکتورسازی در تبریز به خوبی نشان دادند. توان این را داریم که بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه بگیریم.

مظلومی با اشاره به رودرویی‌اش با استقلال گفت: نمی‌خواهم عوام‌فریبی کنم. 30 سال در استقلال زحمت کشیدم و چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی سعی کرده‌ام استقلال را به موفقیت برسانم و اکنون باید مقابل آن قرار بگیرم. مقابل هوادارانی که هرچه دارم از آنهاست. شما خودتان را جای من بگذارید. امیدوارم فردا شرمنده مردم نشویم و همه از بازی ما لذت ببرند.

وی درباره تغییراتی که در مس بوجود آمده اظهار داشت: نوع بازی ما تغییراتی داشته که مربیانی که مقابل ما قرار گرفته‌اند این موضوع را گفته‌اند. حتی تیم‌هایی که ما برده‌اند به من اعلام کرده‌اند که بازی مس تغییر کرده اما با این حال من از نتایج راضی نیستم. حتی در بازی‌هایی که باختیم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و موقعیت‌های زیادی خلق کردیم. در بازی قبل در نیمه دوم حتی به حریف موقعیت هم ندادیم و بازی تهاجمی به نمایش گذاشتیم. من به تیمم بازی تهاجمی را یاد می‌دهم و اکنون تیم خیلی خوبی داریم که مشکلاتی در دفاع دارد. مشکلات دفاعی هم به کل تیم باز می‌گردد و ما خیلی راحت گل می‌خوریم.

سرمربی مس درباره نقل و انتقالات نیم‌فصل تاکید کرد: ما نیاز به تقویت داریم. اکنون تیم صدرنشین لیگ که مدعی قهرمانی است برای تقویت دست به کار شده و ما چرا نباید تیممان را تقویت کنیم؟  یک بازیکن خارجی هم که ملیت برزیلی دارد در راه است تا به مس کمک کند. مس نباید اینجای جدول باشد و تیمی که ساختار خوبی را به لحاظ امکانات و مدیریتی دارد باید به همت هواداران بالا بیاید.

مظلومی با بیان اینکه محروم و مصدومی در این بازی ندارند در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه مقابل تیمی بازی می‌کنند که صدرنشین لیگ را شکست داده و چه راهکاری برای مقابله با آن دارند، گفت: استقلال تیم خوبی است که برد روحیه‌بخشی هم مقابل صدرنشین لیگ کسب کرد البته اکنون پرسپولیس صدرنشین لیگ است اما استقلال مهره‌های خوب، ملی‌پوش و تاثیرگذاری دارد که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. امیدوارم بازیکنان من بتوانند عملکرد خوبی برابر استقلال داشته باشند. تمریناتمان را در این هفته به خوبی انجام دادیم و روی خلق موقعیت‌ها و کارهای تهاجمی تمرین کردیم.

وی درباره ادینیو تصریح کرد: او در مسابقات از نظر بدنی دچار مشکلاتی می‌شد اما روی او کار کردیم و هفته به‌ هفته بهتر می‌شود در بازی قبلی هم گل زد و مطمئنا در دیدار با استقلال یکی از مهره‌های تاثیرگذار ماست. ما در جذب نفرات به فکر تقویت خط حمله هستیم.

سرمربی مس در پایان در خصوص اینکه گفته می‌شود تیم انتهای جدولی از جادوگر استفاده می‌کند و اطلاعات این تیم به مس می‌رسد گفت: به این صحبت‌ها باید بخندیم. یادم است چیزهای دیگری هم گفته‌ بودند و بگذارید هرچه دلشان می‌خواهد بگویند.

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:41 ] [ عرفان ]

[ ]

عکس جدید سحر قریشی و الناز شاکردوست در تبریز

 

 

 

عکس جدید سحر قریشی و الناز شاکردوست در تبریز

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:37 ] [ عرفان ]

[ ]

محمدرضا گلزار سوار برماشین فراری/عکس

 

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:36 ] [ عرفان ]

[ ]

عکسی از حمید فرخ‌نژاد جهت تشویش اذهان عمومی!

تصویر گریم بسیار جالب حمید فرخ‌نژاد در یکی از فیلم‌های چند سال قبلش با عنوان «تشویش اذهان عمومی» منتشر شد.
 
 تصویر گریم بسیار جالب حمید فرخ‌نژاد در یکی از فیلم‌های چند سال قبلش با عنوان «تشویش اذهان عمومی» منتشر شد.

تصویر گریمی بسیار متفاوت از حمید فرخ‌نژاد در صفحه‌ی این بازیگر سینما درفیس‌بوک با عنوان «جهت تشویش اذهان عمومی!» منتشر و با واکنش‌های جالبی مواجه شده است!

گویا این تست گریم مربوط به فیلمی است که قرار بوده چهار، پنج‌سال قبل ساخته شود اما به‌نتیجه‌ نرسیده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با کامنت‌هایی مانند «مشوش شدیم!»، و... واکنش‌های طنزی به این عکس نشان داده‌اند. همچنین بسیاری، گریم فرخ‌نژاد را به بن‌لادن، سلطان سلیمان، طالبان و... تشبیه و با وی شوخی کرده‌اند.

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:33 ] [ عرفان ]

[ ]

معاملات روز یکشنبه بورس منطقه ای آذربایجان غربی

در روز یکشنبه پنجم آبان ماه تعداد 6 میلیون و 220 هزار و 430 سهم از سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از 18 میلیارد ریال در بورس منطقه ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت که 49 درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

به گزارش خبرگزاری موج؛ روز گذشته در تالار ارومیه 12 کارگزار، سهام و حق تقدم بیش از 85 شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با 23 درصد به خود اختصاص داد.
همچنین در این روز سهام بانک سینا با 17 درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس آذربایجان غربی قرار گرفت .
در معاملات روز گذشته سهام و حق تقدم 104 شرکت با افزایش قیمت و 225 شرکت با کاهش و 59 شرکت بدون تغییر ماند. 
شاخص کل بازار بورس نیز با یکهزار و 348 واحدکاهش نسبت به روز قبل به رقم 72 هزار و 201 واحد رسید.

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:32 ] [ عرفان ]

[ ]

اظهارات توهین آمیز مداح مشهور به دولت: برید جلو ببینیم چه غلطی می کنید؟

کی از مداحان سیاسی که مداحی های آنها جدیدا رنگ و بوی دیپلماسی گرفته، در مداحی شب عید غدیر ضمن توهین شدید به مذاکره کنندگان ایرانی، خطاب به آنها گفت: یک مثل بدی داره که من روم نمیشه اینجا بگم، ولی دشمن اگه تا آخر کار نیاد رضایت نمیده، تو فکر کردی که مثلا با یک ماچ راضی میشه؟ به گزارش ملیت به نقل از انتخاب به نقل از انصاف نیوز، در این سخنان که فایل صوتی آن با عنوان «سخنان داغ حاج مهدی سلحشور علیه مذاکره کنندگان با آمریکا» پخش شده، می گوید:

بیچاره، تو نمی فهمی! که آمریکا فقط و فقط سر نام علی (ع) معامله خواهد کرد نه چیز دیگه! دعوا سر نام علی است. آخه چرا اینقدر تو نفهمی؟

[حضار با دست زدن به همراه شعار: مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا]

حالا رهبر عزیزمون یک دوری داده [که] شما برید جلو ببینیم چه غلطی می کنید؟!

[دست زدن مداوم حضار]

ولی شما تردید نکنید، یک مثل بدی داره که من روم نمیشه اینجا بگم، ولی دشمن اگه تا آخر کار نیاد رضایت نمیده، تو فکر کردی که مثلا با یک ماچ راضی میشه؟

[خنده حضار]

این نیست، این اول کاره، تا آخرش میاد!

حالا مثلا یک خرده غنی سازی رو … اینا رو مثلا بیایید … دست بر می داره؟ آقا فرمودند، چرا گوش نمی کنید؟ آقا فرمودند به والله این دشمنی ها سر هسته ای نیست، از اول انقلاب این دشمنی ها بوده، تو استکبار ستیزی رو بگذار کنار، دشمنی با اسرائیل رو بگذار کنار، دفاع از مظلوم رو بگذار کنار، دفاع از حق رو بگذار کنار، هیچ کسی باهات کاری نداره. تا این هست نمی تونه باهات کنار بیاد، جمع نمیشه؛ یا به قول امام اون نباید میش باشه [احتمالا منظور مداح، گرگ بوده، نه میش]، یا تو باید از آرمانهات دست برداری دیگه. 

تو علی و بگذار کنار، باهات کسی دیگه کار نداره. به والله تا آنجایی که امیر المومنین را نگیرند دست بردار نیستند، حرف سر چیز دیگه ای نیست، حرف سر اینجاست، اونها دارند توطئه می کنند، دارند فتنه می کنند، که توی مسایل اقتصادی به مردم فشار بیارند که مردم بگویند دیگه بابا به اینجام رسید، بریم دیگه راحت بشیم دیگه! می خواهند به اینجا برسونند.

یعنی دارند دو قطبی می کنند، حواستون جمع باشه. در مقابل آقا یک جبهه باز کنند که آقا رو مجبور کنند که از اصول بیاید پایین.

این صدای شما رو امشب همه ی سایت ها می روند و همه می شنوند، بذار همه بدونند که موضع بچه هیاتی ها چیه: «مرگ بر آمریکا» …

[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,

] [ 16:28 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه